Kod IATA: BA / Kod ICAO: BAW
British Airways ma swoją siedzibę w porcie lotniczym Londyn Heathrow. Ok. 39 tys osób zatrudnionych przez przewoźnika zapewnia podróżnym troskę i rzetelność. Ogromnym osiągnięciem linii było wprowadzenie nowych, konkurencyjnych w stosunku do linii niskobudżetowych, cen lotów na europejskich trasach. Przewoźnik dbając o komfort pasażerów wprowadza wciąż nowe rozwiązania. Jego atutem jest rozbudowany serwis internetowy. Możliwość wydrukowania kart pokładowych na własnym komputerze, odprawa online, opcja zarezerwowania miejsca w samolocie, indywidualne menu – to jedynie niektóre z licznych usług oferowanych przez brytyjskiego przewoźnika. W wielu portach lotniczych linie British Airways posiadają poczekalnie biznesowe i punkty do samodzielnej odprawy bagażowej i biletowej. Co więcej, przewoźnik zapewnia klientom dość dużą elastyczność jeśli chodzi o wybór opcji podróży. Kilka lat temu wprowadził bilety w jedną stronę, kosztujące połowę biletu powrotnego. Podróżni mają możliwość dokonania zmian niezależnie od klasy rezerwacji, co jest dodatkowym udogodnieniem. Przy zakupie biletów obowiązuje zasada, że im wcześniej zrobi się rezerwację, tym większa szansa na dobre ceny. Jeśli chodzi o polskich rynek, to najpopularniejszą promocją biletów są Dni Odlotowych Cen, które organizowane są w styczniu. Na długich trasach podróżni mogą wybrać klasę ekonomiczną, klasę ekonomiczną o podwyższonym standardzie, klasę biznes oraz pierwszą klasę. W dwóch ostatnich zamontowane są rozkładane, wygodne fotele. Stali klienci mogą liczyć na udział w programie lojalnościowym o nazwie British Airways Executive Club.
Linie British Airways do 1987 roku były własnością państwa, a następnie zostały sprywatyzowane. W 90-tych latach przewoźnik należał do grupy najbardziej rentownych na świecie. W naszym kraju jego samoloty lądowały przed II wojną światową. Natomiast w 1958 roku odbył się pierwszy, pasażerski lot rejsowy na trasie Warszawa – Londyn. Polski oddział linii British Airways od 1998 roku jest w Polsce oficjalnym przedstawiciele Qantas, a od 2003 roku obie firmy sprzedają bilety na łączone rejsy obejmujące trasy Warszawa – Londyn oraz Londyn – Warszawa. Kilka lat temu terminal 5 lotniska Heathrow przekazano na wyłączność liniom British Airways.
Średni wiek samolotów przewoźnika to ok. 12,7 lat. Obecnie posiada on niemal 270 maszyn typu:
● Airbus A318-100 – 2 sztuki
● Airbus A319-100 – 44 sztuki
● Airbus A320-200 – 56 sztuk
● Airbus A321-200 – 18 sztuk
● Airbus A380-800 – 6 sztuk
● Boeing 737-400 – 13 sztuk
● Boeing 747-400 – 47 sztuk
● Boeing 767-300ER – 18 sztuk
● Boeing 777-200ER – 46 sztuk
● Boeing 777-300ER – 12 sztuk Linie zamówiły także Boeingi 787-8, 787-9, 787-10.
Linie British Airways są jednymi z niewielu, które oferują stałe połączenia między sześcioma zamieszkanymi kontynentami. Samoloty przewoźnika latają do miast Europy, Azji, Afryki, Ameryki Południowej i Północnej oraz do Australii i Oceanii – w sumie to ok. 150 destynacji. W Polsce linie te obsługują lotniska w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Co roku wzbogacają rozkład lotów o nowe, najpiękniejsze i jednocześnie najodleglejsze miejsca na ziemi.
British Airways śmiało można nazwać potęgą turystyczną. Poza kupnem biletów umożliwia wybór ubezpieczenia na czas podróży, rezerwację hotelu, czy wynajęcie samochodu. W podziękowaniu za korzystanie z usług przewoźnika i firm zrzeszonych klienci mogą korzystać z programu lojalnościowego, dzięki któremu zdobywa się bezpłatne bilety lotnicze. Przewoźnik posiada także swoje muzeum, położone niedaleko portu Heathrow, prezentujące historię firmy. Spółka inwestuje we własny dział badawczy, jest też współwłaścicielem przedsiębiorstw. Z okazji 90 rocznicy istnienia przewoźnik postanowił odtworzyć pierwszy lot. W 1919 roku pilotowanie samolotów było niemałym wyzwaniem, nawet krótkie trasy wymagały od pilotów umiejętności poradzenia sobie z wieloma trudnościami, ze złą pogodą, czy technicznymi kłopotami. Dzisiejsze lotnictwo wiele zawdzięcza odwadze i wytrwałości pilotów. Od początków istnienia linii z jej usług skorzystało 1,2 mld pasażerów, a jej marka stała się rozpoznawalna na całym świecie.
Masz pytania?
zadzwoń: