Kod IATA: VS / Kod ICAO: VIR
Siedziba przewoźnika mieści się w Anglii, a dokładniej w Crawley. Natomiast najważniejsze bazy, to port lotniczy Londyn Gatwick i Londyn Heathrow. Każdego roku linie przewożą ok. 5 mln pasażerów. Oferują trzy klasy lotów – ekonomiczną, ekonomiczną premium, a także klasę wyższą, która w innych liniach lotniczych określana jest jako klasa biznes. W klasie ekonomicznej na pasażerów czekają darmowe napoje i posiłki. Osoby, które zdecydują się na podróż klasą ekonomiczną premium, mają możliwość pierwszeństwa wejścia na pokład samolotu, a oprócz tego przygotowano dla nich dodatkowe wygody, w postaci większej ilości miejsca na nogi, czy zasilania do komputera przy fotelu. Pasażerowie klasy ekonomicznej premium witani są drinkiem. W klasie wyższej do dyspozycji są rozkładane siedzenia, a także specjalne poczekalnie w wielu portach lotniczych, bogatszy wybór menu oraz barek. Virgin Atlantic Airways to pierwsze linie, które zaoferowały pasażerom klasy wyższej oglądanie telewizji.
Historia przewoźnika rozpoczyna się w 1984 roku, kiedy Branson zdecydował, że stworzy linie lotnicze. Wielkie było zaskoczenie, gdy w ciągu trzech miesięcy zdobył licencje, środki finansowe oraz załogę. Pierwszy lot odbył się w czerwcu 1984 roku, a samolot pokonał trasę z Londynu do Miami. Do początku lat 90-tych siatka połączeń tego brytyjskiego przewoźnika została poszerzona o loty do Nowego Jorku, Los Angeles, czy Tokio. Mógł on też wtedy pochwalić się przewiezieniem milionowego pasażera. Ważny dla linii był rok 1999, kiedy 49% udziałów zostało sprzedanych liniom Singapore Airways. W 2004 roku linie zaprezentowały Altantic Global Flyer – czyli samolot, którym Fossett sam okrążył świat i to bez międzylądowań. Rok później przewoźnik wykonał lot charytatywny do Islamabadu, nawiedzonego przez trzęsienie ziemi. Przewiózł ponad 50 ton ładunku, który stanowił pomoc humanitarną. W 2008 roku linie zrealizowały lot bez pasażerów z Londynu do Amsterdamu – silnik samolotu w 20% zasilany był biopaliwem. Były to testy biopaliw.
Średni wiek samolotów przewoźnika to ok. 8,5 roku. Maszyny pomalowane są na biały kolor, a ich ogony i silniki na czerwono. Nazwa linii widnieje nad oknami i ma niebieską barwę. Flotę buduje ponad 40 samolotów, wśród których są maszyny typu:
● Airbus A330-300 – 7 sztuk
● Airbus A340-300 – 4 sztuki
● Airbus A340-600 – 16 sztuk
● Boeing 747-400 – 13 sztuk
● Boeing 787-9 – 5 sztuk
Obecnie linie Virgin Atlantic Airways obsługują niemal 30 portów na świecie, m.in. w Bostonie, Las Vegas, Los Angeles, Nowym Jorku, Miami, Kapsztadzie, Nairobi, Johannesburgu, Delhi, Bombaju, Tokio, Sydney, a także na Karaibach, Kubie i Jamajce. Przewoźnik oferuje sporo połączeń, ponieważ zawarł umowy code-share z innymi liniami lotniczymi.
W 2014 roku przewoźnik przeszedł kilkutygodniowe testy. Ich celem było podniesienie jakości świadczonych usług. Pracownicy, którzy odpowiadali za obsługę podróżnych posiadali okulary Google Glass i zegarki Sony SmartWatch2. Dzięki takim urządzeniom otrzymywali informacje o pasażerach, a co ciekawe – proces odprawy zaczynał się od momentu, kiedy pasażer przybył na lotnisko, opuścił samochód i znalazł się przez wejściem dla pasażerów klasy wyższej oraz VIP-ów. Nowoczesna elektronika pozwala pracownikom lotniska m.in. udzielić podróżnym informacji na temat pogody w miejscu, do którego lecą. Virgin Atlantic Airways to bardzo wyrazista i wyróżniająca się linia. Uwagę przyciąga nie tylko sam założyciel linii, któremu nie brakowało charyzmy, ale także czerwone barwy, czy też zaangażowanie w pracę personelu. Kilka lat temu hasło reklamowe linii brzmiało „Twoja linia lotnicza albo ma to coś, albo nie” Natomiast nowa kampania prezentuje hasło „Latając na przekór zwyczajności”, które ma na celu podkreślenie, że firma jest wszystkim tym, co wybitne i niezwykłe. Fabuła spotu reklamowego jest dość przerysowana, ma styl „glamour”. Kiedy patrzy się na uśmiechnięte, ubrane w czerwone szpilki i mundury stewardesy, od razu odnosi się wrażenie, że przewoźnik ma swój styl i różni się od innych. I o to właśnie chodzi - o oryginalność.
Masz pytania?
zadzwoń: