Kod IATA: LX / Kod ICAO: SWR
Główną siedzibą linii SWISS jest lotnisko w Bazylei. Przewoźnik oferuje swym pasażerom trzy klasy podróży – klasę pierwszą, klasę biznes oraz klasę ekonomiczną. Istnieje możliwość rezerwacji biletu przez internet. Część biletów sprzedawanych w okazyjnych cenach nie podlega zwrotowi. Podróżni powinni wiedzieć, że w poszczególnych portach lotniczych terminy odprawy SWISS są zróżnicowane. W przypadku, kiedy pasażer nie dotrzyma terminów odprawy, SWISS może anulować rezerwację. Linie zatrudniają ponad 1100 pilotów, ponad 3200 stewardes oraz niemal 3000 osób, które pełnią funkcję personelu naziemnego. W 2014 roku z usług linii skorzystało ponad 16 mln pasażerów.
Linie SWISS powstały w 2002 roku, kiedy zbankrutował przewoźnik Swissair. Początki działalności nie były łatwe, pierwszy rok przyniósł straty. Jednak pomoc okazał rząd szwajcarski i zasilił konto linii SWISS o 1,5 miliarda USD. Kłopoty finansowe nie powstrzymywały przewoźnika przed rozwojem. Na dalekich trasach konkurował on z British Airways. W 2004 roku linie odmówiły przystąpienia do aliansu OneWorld, a od 2006 roku należą do Star Alliance. W 2005 roku Lufthansa potwierdziła, że chce przejąć SWISS i w 2007 roku sfinalizowano transakcję przejęcia linii.
W 2007 roku przewoźnik zamówił kilka samolotów Airbus A330-300, które miały zastąpić maszyny A330-200. Nowe samoloty są bardziej przyjazne dla środowiska i umożliwiają wprowadzenie trzech klas rezerwacyjnych. Obecnie flota SWISS składa się z ponad 90 maszyn typu:
● Airbus A319-100 – 7 sztuk
● Airbus A320-200 – 22 sztuki
● Airbus A321-200 – 8 sztuk
● Airbus A330-300 – 14 sztuk
● Airbus A340-300 – 14 sztuk
● Avro RJ100 – 20 sztuk SWISS zamówił także kilka nowych samolotów Boeing.
Linie SWISS oferują loty na 70 trasach. Ich samoloty latają do krajów europejskich, azjatyckich, afrykańskich i amerykańskich. W Polsce obsługują krakowskie i warszawskie lotniska.
W ciągu najbliższych lat przewoźnik planuje spore inwestycje. Chce przeznaczyć miliardy franków na nowe maszyny, ulepszenie swych usług pokładowych i poszerzenie siatki połączeń. SWISS zamierza położyć większy nacisk na potrzeby samych pasażerów i całego rynku turystycznego oraz na stworzenie dobrej komunikacji Szwajcarii z ważniejszymi miejscami na świecie. Już od sezonu letniego 2015 wprowadza nowe połączenia z Zurychu i Genewy. Poza tym, przewoźnik przedstawi nowe wnętrza kabin swych samolotów. Pojawią się nowe typy foteli, tym samym więcej miejsca dla podróżnych. Modernizacja floty wiąże się też ze zmianami koncepcji gastronomicznej. Na pokładach podawane będą smaczne, pochodzące od lokalnych producentów produkty.
Masz pytania?
zadzwoń: