Kod IATA: CA / Kod ICAO: CCA
Siedziba przewoźnika znajduje się na Beijing Capital International Airport. Jego logo stanowi wzór Feniksa. Jest to najbardziej dochodowy przewoźnik lotniczy w kraju. Przez lata rozbudowywał się, powiększał siatkę połączeń i flotę. Pomocny w rozwoju firmy okazał się rozwój gospodarczy kraju oraz fakt, że jest tak atrakcyjnym miejscem dla turystów. Współpraca biznesowa z zachodnimi państwami zapewniła przewoźnikowi licznych, stałych klientów. W pierwszej klasie pasażerowie mogą liczyć na wygodne, płaskie łóżka, a w klasie biznes na rozkładane do pozycji leżącej fotele. Od 2000 roku linie są partnerem programu lojalnościowego o nazwie Miles&More. Oprócz tego oferują też program Phoenix Miles. Linie zdobyły wiele nagród, dzięki jakości świadczonych przez siebie usług. Współpracują z wieloma liniami na świecie, na podstawie umów code-share.
Linie Air China zostały założone w czerwcu 1988 roku decyzją rządu. Podzielono je na linie – Air China, China Eastern, China Northern, China Southern, China Northwest i China Southwest. Air China odpowiadały za międzynarodowe loty, dlatego też przejęły flotę dalekobieżną. Pod koniec 2007 roku przewoźnik przystąpił do Star Alliance. W 2009 roku uzyskał dochód w wysokości 711,5 mln USD, a w 2010 roku był największą pod względem kapitalizacji linią na świecie. W tym czasie przewoźnik zdobył najwyższą nagrodę Plaque for Tourist Merit. 23 grudnia 2010 roku Air China jako pierwsza linia lotnicza w Chinach oferowała bilety, które łączyły podróż samolotem na krajowych trasach z dowozem autokarowym do pobliskich miast. W 2010 roku linie obsłużyły już ponad 46 mln podróżnych.
Średni wiek maszyn przewoźnika to ok. 6 lat. Aktualnie posiada on ponad 500 samolotów typu Airbus i Boeing. Wśród nich m.in.:
● Airbus A319-100
● Airbus A320-200
● Airbus A321-200
● Boeing 737-300
● Boeing 737-800
● Boeing 777-200
Linie Air China oferują loty na ok. 190 trasach. Obsługują wiele krajowych portów lotniczych i liczne połączenie międzynarodowe, w tym te do azjatyckich państw, na Bliski Wschód, do Ameryki Północnej i do Europy.
Przewoźnik wprowadził na 25 rynkach międzynarodowych pakiet firmy Amadeus, który dotyczy nowoczesnych rozwiązań handlu elektronicznego. Współpraca z Amadeusem spowodowała, że linie mogą oferować swym pasażerom możliwość korzystania z bardzo wygodnego systemu rezerwacji biletów przy pomocy internetu. Co więcej, system jest dostosowany do warunków lokalnych i obsługuje wiele języków. Air China za 2014 rok odnotowały zysk netto w wysokości ponad 620 mln USD, czyli o 17% wyższy niż rok wcześniej. Ponadto, w 2014 roku wzrosły też pasażerskie przewozy do ponad 80 mln osób, a flota zwiększyła się o niemal 70 nowych maszyn. Nic dziwnego, że przewoźnik tak prężnie się rozwija, skoro kieruje się tzw. „zasadą 4W”. Te cztery słowa na literę „w” to – wiarygodność, wypoczynek, wygoda oraz wybór.
Masz pytania?
zadzwoń: