Kod IATA: AC / Kod ICAO: ACA
Główne węzły linii lotniczych Air Canada to lotnisko w Toronto, Montrealu, Vancouver i Calgary. Wspólnie ze swoją regionalną linią – Air Canada Jazz zapewnia nie tylko rejsy pasażerskie i towarowe, ale także pakiety turystyczne, usługi serwisowe, czy szkoleniowe dla innych linii lotniczych. Air Canada to jeden z założycieli Star Alliance. Przewoźnik od początku istnienia zaskakiwał licznymi udogodnieniami, trzeba też podkreślić, że w niektórych dziedzinach był pionierem. Osoby, które zdecydują się na skorzystanie z usług linii mogą liczyć na wysoki standard, a stali klienci mają możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego Aeroplan. Pozwala on na gromadzenie mil i wymianę ich na nagrody. Air Canada oferuje trzy klasy lotu – klasę ekonomiczną, ekonomiczną premium i klasę biznes. Na lotach długodystansowych w klasie biznes do dyspozycji podróżnych są pojedyncze, rozkładane fotele, port USB, indywidualny ekran i prasa. Natomiast w klasie ekonomicznej oraz ekonomicznej premium obok siebie umieszczone są dwa, albo trzy fotele, można korzystać ze stolików na laptopy, a także ze wspólnych monitorów. Podróżni, którzy wybiorą klasę ekonomiczną premium i klasę biznes zostaną objęci odprawą priorytetową, mają też pierwszeństwo wejścia na pokład samolotu i możliwość zabrania ze sobą dodatkowego bagażu podręcznego. W klasie biznes na pasażerów czekają kilkudaniowe posiłki, napoje i spory wybór win. W klasie ekonomicznej premium podróżni częstowani są śniadaniami, obiadami i deserami. Mogą też wybierać napoje bezalkoholowe i alkoholowe. Natomiast w klasie ekonomicznej podawany jest jeden ciepły posiłek oraz przekąska. Przewoźnik zapewnia pomoc osobom niepełnosprawnych oraz podróżującym z dziećmi i zwierzętami.
Linie Air Canada powstały w 1937 roku. Ich poprzednik – linie Trans – Canada Airlines rozpoczęły swą działalność w kwietniu 1936 roku. Pierwsi pasażerowie pokonali trasę z Vancouver do Seattle. Trans – Canada był pierwszym przewoźnikiem, który zastosował komputerowy system rezerwacji lotów. Narodową linią lotniczą Kanady został w 1964 roku, natomiast od stycznia 1965 roku nosi nazwę Air Canada. W 1999 roku uznano, że linia ma najlepszy serwis pasażerski na świecie. Została też wielokrotnie doceniona przez pasażerów, którzy przez lata uważali ją za swoją ulubioną. Wspominając o wyróżnieniach Air Canada, nie można też zapomnieć o tym, że program Aeroplan uznany został za najlepszy tego rodzaju program na świecie, a strona internetowa przewoźnika w 2003 roku otrzymała tytuł najlepszej w branży.
W 2004 roku linie lotnicze Air Canada postanowiły odmłodzić swoją flotę. Po ponad 30-letniej eksploatacji, zrezygnowano z Jumbo Jetów,. Pozostałe samoloty poddano przemianie, przemalowano je, zmienił się ich wystrój i logo.
Najważniejszą maszyną stały się Airbusy A340, które z czasem zostaną systematycznie wymienione na Boeingi 777-200LR. Obecnie flotę przewoźnika buduje ok. 250 samolotów:
● Airbus A319-100 ze 120 miejscami dla pasażerów – 36 sztuk
● Airbus A320-200 ze 146 miejscami dla pasażerów – 41 sztuk
● Airbus A321-200 ze 174 miejscami dla pasażerów – 10 sztuk
● Airbus A 330-300 z 265 miejscami dla pasażerów – 8 sztuk
● Boeing 767-300ER z 191, 211 i 247 miejscami dla pasażerów – 28 sztuk
● Boeing 777-200LR z 270 miejscami dla pasażerów – 6 sztuk
● Boeing 777-300ER z 349 i 458 miejscami dla pasażerów – 14 sztuk
● Embraer 190 ze 107 miejscami dla pasażerów – 45 sztuk Ponadto przewoźnik zamówił kolejne Boeingi.
Linie Air Canada oferują loty do ok. 15 miast Kanady oraz do ponad 30 krajów na świecie. Samoloty linii latają do Azji, Ameryki, Oceanii. Jeśli chodzi o główne porty europejskie to należą do nich m.in. Madryt, Paryż, Berlin, Poznań, Dublin, Londyn, czy Rzym. Przewoźnik obsługuje lotniska w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Krakowie.
Strategia Air Canada to bezpieczeństwo podróżnych, najwyższe standardy obsługi i doskonałość techniczna. Dzięki niej jest on liderem rynku lotniczego. Przewoźnik uznał, że istotne jest rozszerzenie znaczenia lotniska w Toronto, tak, by przyciągnąć amerykańskich pasażerów, którzy będą z niego korzystali w drodze do innych miejsc świata , a tym samym linie zwiększą dochody o ok. 400 milionów rocznie. Plan przewoźnika zakłada, że być może nie będzie on oferował korzystniejszych cen, ale za to zaoferuje pasażerom znacznie dogodniejsze połączenia, krótszy czas podróży i usługi lepszej jakości. Linie Air Canada według nakazu kanadyjskiej agencji ds. transportu musiały dostosować się do podróżnych, którzy mają alergię na orzechy. W 2006 roku dwie kobiety złożyły skargę uznając, że linie nie ułatwiają podróży alergikom. Osoby, które cierpią na alergię na 48 godzin przez lotem powinny poinformować przewoźnika o tym, a ten stworzy dla nich strefy buforowe. W klasie ekonomicznej w rzędzie, w którym znajduje się alergik, a także w rzędzie za nim i przed nim podróżnym nie zostaną zaserwowane przekąski, w skład których wchodzą orzechy.
Masz pytania?
zadzwoń: