Kod IATA: WN / Kod ICAO: SWA
Siedzibą przewoźnika jest Dallas, natomiast głównym hubem lotnisko w Las Vegas. Firma zatrudnia ok. 45 tys. osób i każdego dnia obsługuje 3400 lotów. Znajduje się w rankingu pięciuset najwięcej zarabiających przedsiębiorstw na świecie. Model działalności przewoźnika oparty jest na wykorzystaniu samolotów jednego typu, na zrezygnowaniu z dodatkowych usług, takich jak np. kabina pierwszej klasy, rezerwacja miejsc, poczekalnia na lotnisku, czy programy video. Dzięki temu udaje się obniżyć do minimum opłaty i stworzyć ofertę tanich połączeń lotniczych. Linie Southwest, jako pierwsze z grupy niskokosztowych, stworzyły własną stronę internetową.
Początki działalności przewoźnika sięgają 1967 roku, kiedy zarejestrowana została firma Air Southwest Co. Powstanie linii lotniczych Southwest to rok 1971. Przewoźnik już na wstępie swej działalności musiał pokonać problem, ponieważ istniejące linie lotnicze wytoczyły batalię prawną, której celem było utrzymanie go na ziemi. Jednak kłopot został pokonany i już w 1979 roku w kilku miastach Stanów Zjednoczonych przewoźnik wprowadził takie udogodnienia, jak maszyny do sprzedaży biletów. Natomiast w 1980 roku w pełni pokrył koszty drogiego zakupu Boeinga. Krótko po tym, w siatce połączeń były już loty do Los Angeles, San Francisco, San Diego, Phoenix, Las Vegas, Chicago, czy Ontario.
Flota przewoźnika zbudowana jest z różnych typów Boeinga. Jest on największym na świecie użytkownikiem tego rodzaju maszyn. Linie posiadają 620 samolotów i złożyły już zamówienie na kolejne. Obecnie połączenia obsługują:
● Boeingi 737-300
● Boeingi 737-500
● Boeingi 737-700
● Boeingi 737-800 Samoloty te mają od 122 do 175 miejsc na pokładzie.
Przewoźnik obsługuje ok. 90 tras w wielu stanach USA. Najbardziej popularne kierunki to: Chicago, Las Vegas, Denver, Dallas, Orlando, Oakland i Los Angeles.
Założyciele linii Southwest – King i Kelleher zdecydowali, że prowadząc firmę będą kierować się jedną, prostą zasadą – uważali, że jeżeli dowiozą podróżnych do celu na czas, koszty tej podróży będą jak najmniejsze i zadbają o to, by czas na pokładzie samolotu miło upłynął pasażerom, to linia na pewno przyniesie zyski. Oczywiście, nie mylili się. Mało tego, ich firma stała się inspiracją dla innych linii lotniczych, a sposób działania został wielokrotnie powtórzony. Ponadto strategia przewoźnika to: produktywność maszyn, wysoki poziom zatrudnionych pracowników i krótki czas, poświęcony na przygotowanie samolotów do startu, który wpływa na obniżenie kosztów. Firma prężnie się rozwija, świadczy o tym fakt, że jej działalność wychodzi poza USA. Realizowane są już także loty na Karaiby i do Meksyku.
Masz pytania?
zadzwoń: