Kod IATA: EI / Kod ICAO: EIN
Siedziba przewoźnika znajduje się na lotnisku w Dublinie, a jego znakiem charakterystycznym jest symbol koniczyny, malowany na ogonach samolotów. Najtańsze bilety lotnicze Aer Lingus na przeloty w godzinach szczytu bardzo szybko się sprzedają. Dość trudno kupić bilet w niskiej cenie na lot w poniedziałki rano, niedziele po południu, piątki wieczorem, czy też w dni świąteczne. Linie oferują dwie klasy rezerwacyjne – klasę ekonomiczną i klasę biznes. Poza tym, w ofercie mają także elastyczne bilety, które dają możliwość darmowej zmiany rezerwacji nawet dwie godziny przez planowanym lotem. Pasażerowie klasy biznes mają do dyspozycji pokoje wypoczynkowe w wielu portach lotniczych obsługiwanych przez przewoźnika. W samolotach dostępne są posiłki na życzenie podróżnych, a na trasach do i ze Stanów Zjednoczonych linie proponują specjalne dania dla dzieci. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość odprawy online. Stali klienci przewoźnika mogą skorzystać z programu lojalnościowego, a tym samym ze zniżek, darmowych lotów, czy priorytetowej opieki nad bagażem.
Historia linii Aer Lingus sięga 1936 roku. Już kilka dni po ich utworzeniu zrealizowano pierwszy lot. Samolot leciał wówczas z Dublina do Belfastu. Natomiast pierwszy lot transatlantycki miał miejsce w 1947 roku. Podczas II wojny światowej siatka połączeń uległa zmianom, zrezygnowano z niektórych lotów, ale w 1945 roku wznowiono je. W tym czasie flota linii składała się w większości z maszyn Douglas DC-3 i przybrała srebrno – zielone kolory. Wprowadzono także personel pokładowy. W 1970 roku przewoźnik kupił samoloty typu Boeing 747, natomiast w 1994 roku wymieniono flotę i wprowadzono do niej maszyny Airbus. W 2007 roku przewoźnik wystąpił z OneWorld.
Obecnie flota Aer Lingus składa się z niemal 50 samolotów. Każdy z nich posiada imię któregoś z irlandzkich świętych. Wśród maszyn są:
● Airbus A319 – 4 sztuki
● Airbus A320-200 – 33 sztuki
● Airbus A321-200 – 3 sztuki
● Airbus A330-200 – 3 sztuki
● Airbus A330-300 – 4 sztuki W 2016 roku dostarczony zostanie Airbus A350.
Przewoźnik obsługuje ok. 80 tras. Samoloty dowożą pasażerów do wielu krajów w Europie oraz Afryce Północnej, Natomiast, dzięki umowom z JetBlue oraz United Airlines, linie oferują także połączenia do ok. 25 miast w USA.
Linie Aer Lingus oraz Ryanair zakwestionowały przed Sądem Europejskim postanowienie Komisji Europejskiej i Irlandii, które dotyczyło podatku lotniczego. W 2009 roku rząd Irlandii wprowadził opłatę. Władze chciały pobierać od każdego pasażera od 2 do 10 euro, w zależności od długości tras jakie pokonują. Z podatku tego zostali zwolnieni jedynie tranzytowi podróżni. Przewoźnicy chcieli dowieść, że system podatku lotniczego nie był pomocą publiczną, natomiast sędziowie uznali, że była to forma wsparcia, dająca przewagę nad innymi przewoźnikami. Sąd jednak zgodził się z liniami Aer Lingus i Ryanair i postanowił, że nie powinni oni dokonywać żadnej dopłaty, aby takie wsparcie zrekompensować. Ponadto stwierdził też, że nie jest możliwe ściągniecie tych pieniędzy od podróżnych, którzy lecieli wtedy na trasach, na których obowiązywał niższy podatek.
Masz pytania?
zadzwoń: