Kod IATA: BT / Kod ICAO: BTI
Główną siedzibą Air Baltic jest Ryga. Ponadto ma on też swoją bazę w Wilnie. Z usług przewoźnika korzysta rocznie ok. 3 mln pasażerów. W chwili obecnej, częściowo należy do skarbu państwa, a częściowo do prywatnego inwestora. Air Baltic podjął współpracę m.in. z liniami lotniczymi SAS, Aeroflot, Rossiya Airlines, czy Air Berlin. Podróżni mogą korzystać z programu lojalnościowego Baltic Miles. Linie otrzymały wiele nagród, m.in. Łotewską Nagrodę Jakości 2000 oraz status Zaufanego Partnera SAS. Dowodzi to tego, że nawet niewielki przewoźnik może świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Firma idealnie dopasowuje się do potrzeb klientów. Z jednej strony gwarantuje najtańsze bilety pasażerom, którzy nie oczekują żadnych dodatkowych usług. Z drugiej strony dba o podróżnych, którzy chcą większego komfortu i gotowi są zapłacić za wszelkie udogodnienia. Air Baltic otwarty jest na obydwie grupy pasażerów. A swoją elastycznością zaskarbia sobie sympatię klientów.
Linie Air Baltic powstały w 1995 roku. W 2005 roku przewiozły milion pasażerów, a dwa lata później liczba ta wzrosła o kolejny milion. Przewoźnik dość dynamicznie się rozwijał, nabywał nowe samoloty i wprowadzał udogodnienia - np. internetowa odprawa pasażerska, z której tylko w ciągu trzech miesięcy skorzystało aż 10 tys. podróżnych. W 2007 roku przewoźnik uruchomił treningową bazę dla pilotów Boeinga 737 na lotnisku w Rydze. Rok później zakończył proces wdrażania elektronicznego biletu i posiadał już 26 samolotów, dzięki czemu rozpoczęto realizowanie lotów do Kazachstanu.
Na początku swej działalności Air Baltic dysponował samolotami typu SAAB 340 i AVRO RJ70. Z czasem maszyny te zastąpiono samolotami Fokker 50. W 2003 roku linie kupiły pierwszego Boeinga 737-500 i w ciągu kolejnych miesięcy powiększyły swą flotę. Obecnie przewoźnik posiada 36 samolotów:
• Boeing 737-500
• Boeing 737-300
• Bombardier Dash 8-Q400
Siatka połączeń Air Baltic obejmuje ok. 50 destynacji. Bezpośrednie kierunki z lotniska w Rydze to m.in: Ałma Ata, Aalesund, Ateny, Amsterdam, Barcelona, Baku, Bergen, Berlin, Kopenhaga, Bruksela, Kiszyniów, Dubaj, Hurghada, Moskwa, Odessa, Paryż, Rzym, Wenecja. Natomiast z Wilna można bezpośrednio polecieć m.in. do: Mediolanu, Monachium, Kopenhagi, Rygi, czy Tallina. Niektóre połączenia realizują partnerzy przewoźnika, współpraca z nimi pozwala na rozbudowywanie oferty połączeń. W Polsce Air Baltic obsługuje lotnisko w Warszawie.
Według przewoźnika jego sukces polega na „odchudzeniu finansów, myśleniu o środowisku i silnej marce”. W 2013 roku przewiózł on 60% wszystkich podróżnych, którzy lecieli do i z Łotwy. Najistotniejszym elementem według Air Baltic jest innowacyjność, pozwalająca na cięcie kosztów i zwiększanie efektywności. W słowie „oszczędność” jest siła, linie mogą zaoszczędzić 20 euro kosztów na locie, co przy ok. 50 tys. lotów w roku daje milion euro, ponadto firma planuje wprowadzić rejsy na trasach, które wytycza nawigacja satelitarna, dzięki czemu zużycie paliwa zmniejszy się o ok. 100 kg na godzinę kursu. Air Baltic należy do grona 10 najbardziej innowacyjnych spółek świata. Warto wspomnieć, że dla przewoźnika Polska jest niezwykle interesującym i silnym rynkiem, posiada spory wybór lotnisk, z których w przyszłości będzie on mógł skorzystać.
Masz pytania?
zadzwoń: