Kod IATA: SK / Kod ICAO: SAS
SAS jest przewoźnikiem Danii, Szwecji i Norwegii. Głównym portem europejskim i interkontynentalnym jest port w Kopenhadze. Oprócz niego linie korzystają także z lotnisk w Oslo i Sztokholmie. Pasażerowie SAS wybierają jedną z trzech klas rezerwacyjnych: klasę ekonomiczną, ekonomiczną Extra i klasę biznes. Sporym zainteresowaniem turystów, jak i biznesmenów cieszy się klasa extra. Stanowi ona alternatywę dla klasy ekonomicznej i oferuje liczne udogodnienia, takie jak np. wygodniejsze fotele, elastyczne warunki taryf, darmowe posiłki, sprawniejszą odprawę bezpieczeństwa na niektórych lotniskach oraz wydzielone kabiny na trasach międzykontynentalnych. Na najwyższą jakość usług mogą liczyć pasażerowie klasy biznes, w której proponuje się uproszczoną procedurę odprawy, zwiększony limit bagażu, a także wstęp do komfortowej loży przed wylotem. Przewoźnik stale wprowadza nowoczesne rozwiązania, dzięki którym podróżowanie staje się łatwiejsze. Należą do nich np. odprawa online lub stanowiska samodzielnej odprawy. Ponadto, klienci linii od 1992 roku mogą skorzystać z programu EuroBonus. Za każdy lot liniami SAS, albo innymi, które wstąpiły do Star Alliance podróżni zyskują punkty wymieniane na pobyt w hotelu, darmowy przelot, czy też wynajęcie samochodu. Przewoźnik zdobył liczne nagrody, m.in. za najlepszą międzynarodową promocje bonusową i za punktualność. Każdego roku z jego usług korzystają ponad 22 miliony pasażerów.
Linie SAS powstały w 1946 roku, będąc konsorcjum krajowych przewoźników Danii, Norwegii oraz Szwecji. Były pierwszymi liniami obsługującymi trasę trans-polarną, która przyniosła im rozgłos i doceniana była przez celebrytów z Hollywood. Samolot leciał z Kopenhagi do Los Angeles, a na Grenlandii oraz w Winnipeg miał przystanki. W 1957 roku przewoźnik zaproponował kolejną nowość - była to podróż nad biegunem północnym dookoła świata. Regularnie powiększał swą flotę o samoloty odrzutowe, zyskiwał przewagę na rynkach wewnętrznych i przejął częściową lub pełną kontrolę nad przewoźnikami lokalnymi. W 1997 roku wraz z innymi liniami stworzył Star Alliance. Dzięki uczestnictwu w tej globalnej sieci, linie dysponują ogromną siatką połączeń.
Flotę przewoźnika buduje ponad 130 samolotów typu:
● Airbus A319-100 – 4 sztuki
● Airbus A320-200 – 13 sztuk
● Airbus A321-200 – 8 sztuk
● Airbus A330- 300 – 4 sztuki
● Airbus A340-300 – 8 sztuk
● Boeing 737-600 – 27 sztuk
● Boeing 737-700 – 27 sztuk
● Boeing 737-800 – 29 sztuk
● Bombardier Canadair Regional Jet CRJ-900- 12 sztuk
Linie SAS oferują mnóstwo połączeń. W Europie ich samoloty docierają niemal do wszystkich krajów, w Azji do Japonii, Chin, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, natomiast w Ameryce Północnej do USA – m.in. do Nowego Jorku i Chicago. Przewoźnik obsługuje także polskie lotniska: w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie.
Przewoźnik od lat dąży do tego, by zmniejszyć szkodliwy wpływ transportu lotniczego na nasze środowisko. Uważa, że przyszłością są biopaliwa, a jego ambicją jest znalezienie się w grupie tych linii, które są najbardziej przyjazne naturze. SAS dąży do tego, by do 2020 roku ograniczyć o 20% emisję CO2. Podkreśla, że zależy mu na tym, by klienci mogli podróżować z czystym sumieniem i przekonaniem, że linie robią wszystko, by negatywne oddziaływanie na środowisko było jak najmniejsze. W tym celu SAS wdrożył liczne rozwiązania, takie jak „ekologiczne lądowania”, „efektywne trasy”, czy „lżejsze samoloty”. Pasażerowie doceniają nie tylko nowoczesną flotę, komfort, bogatą siatkę połączeń - wielu z nich dostrzega też ekologiczne podejście SAS, na czym linie bardzo zyskują.
Masz pytania?
zadzwoń: