Kod IATA: DL / Kod ICAO: DAL
Linie Delta Airlines są współzałożycielem aliansu SkyTeam. Ich siedziba znajduje się w Atlancie, a główne bazy także w Nowym Jorku, Salt Lake City i Cincinnati. Każdego roku Delta obsługuje ok. 160 mln pasażerów. Przewoźnik zdobywa liczne nagrody i przejmuje prowadzenie w różnego typu rankingach. W 2010 roku znalazł się na liście najbardziej podziwianych przewoźników lotniczych, był także najlepszą krajową linią w USA, został wyróżniony za swój serwis i stronę internetową. Linie oferują pasażerom fachową obsługę. Cechuje je bezpieczeństwo, komfort oraz dokładność. Wykorzystanie technologii Gogo Aircell pozwoliło na loty z internetem na pokładzie. Maszyny z dostępem do sieci oznaczone są jako „Wi-Fi Onboard”. Niemal we wszystkich samolotach linii dla pasażerów przygotowano usługi audio oraz wideo. Linie Delta Airlines proponują kilka klas rezerwacyjnych. Na pokładach Boeingów ER dostępna jest klasa biznes, w której istnieje możliwość korzystania z darmowych napojów i posiłków, a fotele posiadają program In-Flight Entertainment. W Airbusach A319 i A320 oferowana jest klasa Domestic First Class, a na międzynarodowych lotach do dyspozycji jest klasa Economy Comfort Class. Podróżni mogą wziąć udział w programie SkyMiles.
Historia przewoźnika rozpoczęła się w 1924 roku, gdy w Georgii założono przedsiębiorstwo lotnicze, które zajmowało się spryskiwaniem pól. Firma posiadała 18 samolotów. Rok później została wykupiona przez Woolmana, a nazwę zmieniono na Delta Air Service i w 1929 roku zrealizowano pierwsze pasażerskie loty. W 1935 roku linie rozpoczęły wykonywanie rejsów nocnych, a 10 lat później przyjęły nazwę Delta Air Lines Inc. W 1947 roku przewoźnik zdobył nagrodę za przewiezienie 500 mln podróżnych bez śmiertelnego wypadku. Jako pierwszy na świecie zastosował w 1955 roku system, który umożliwiał podróżowanie z przesiadkami w ramach jednej linii. W 1978 roku Delta rozpoczęła realizację lotów transatlantyckich, a pierwszym kierunkiem w Europie był Londyn. Światowym przewoźnikiem firma została w 1991 roku, kiedy wykupiła sporą część transatlantyckich rejsów od PanAm. W 1995 roku linie, jako pierwsze wprowadziły zakaz palenia w samolotach. Wyjątkowym rokiem w historii linii był 1996, kiedy z okazji Igrzysk Olimpijskich w Atlancie Delta przemalowała samolot w olimpijskie kolory i przewiozła znicz olimpijski. W 2002 roku linia była sponsorem zimowych igrzysk w Salt Lake City.
Flota Delty Airlines składa się z ponad 700 samolotów. Wśród nich są maszyny:
● Airbus A319-100 – 56 sztuk
● Airbus A320-200 – 68 sztuk
● Airbus A330-200 – 11 sztuk
● Airbus A330-300 – 21 sztuk
● Boeing 737-700 – 10 sztuk
● Boeing 737-800 – 73 sztuki
● Boeing 747-400 – 16 sztuk
● Boeing 757-200 – 151 sztuk
● Boeing 757-300 – 16 sztuk
● Boeing 767-300 – 14 sztuk
● Boeing 767-400ER – 21 sztuk
● Boeing 767-300ER – 58 sztuk
● Boeing 777-200ER – 8 sztuk
● Boeing 777-200LR – 10 sztuk
● McDonnell Douglas DC-9-50 – 18 sztuk
● McDonnell Douglas MD-88 – 117 sztuk
● McDonnell Douglas MD-90 – 50 sztuk
Ponadto przewoźnik zamówił ok. 250 kolejnych samolotów.
Linie są obecnie jednym z najpotężniejszych przewoźników transatlantyckich. Docierają do ponad 700 miast i realizują loty ze Stanów Zjednoczonych do Europy, na Bliski Wschód, do Kanady i Ameryki Łacińskiej. Poza tym oferują też liczne połączenia krajowe. Jeśli chodzi o Polskę, Delta obsługuje port lotniczy w Warszawie.
Linie Delta Airlines starają się podnosić standard swych usług. Przekazały pracownikom ponad 19 tys. urządzeń, które wyposażone są w oprogramowanie Windows Phone 8 i Microsoft Dynamics for Retail. Dzięki nim personel linii może kontaktować się z podróżnymi przy pomocy telefonów komórkowych. Wykorzystanie rozwiązań Microsoftu ma na celu poprawę obsługi podróżnych. Poza najnowszymi technologiami, przewoźnik także innymi - bardziej dostępnymi sposobami - stara się sprawić, by pasażerowie na pokładzie jego samolotów czuli się komfortowo. Przykładem na to była sytuacja, kiedy maszyna z powodu złych warunków atmosferycznych została uziemiona na kilka godzin w Knoxville. Mimo takich utrudnień pasażerowie nie mieli powodów do narzekań, a na pewno nie byli głodni – linie zadbały o to, aby policjanci dostarczyli im pizzę. Ten niecodzienny gest przewoźnika został przez pasażerów bardzo doceniony. Okazuje się, że nawet tak potężnym przedsiębiorstwom jak Delta Airlines, zdarzają się małe wpadki. Awaria systemów komputerowych doprowadziła do tego, że pasażerowie za śmiesznie niskie pieniądze mogli kupić bilety lotnicze. Np. lot w obie strony na Hawaje kosztował mniej niż 7 dolarów. Oczywiście administratorzy serwisu internetowego zauważyli błąd, ale zanim to się stało, podróżni z uśmiechem na ustach kupowali bardzo tanie bilety. Taka sprzedażowa wpadka paradoksalnie wyszła przewoźnikowi na dobre - klienci byli bardzo zadowoleni, a rozgłos medialny przyczynił się do wzrostu sprzedaży i zareklamował usługi firmy.
Masz pytania?
zadzwoń: