Kod IATA:SA / Kod ICAO: SAA
Linie South African Airways obsługują najwięcej krajowych i międzynarodowych rejsów w RPA. Mają swoje bazy na lotnisku w Johannesburgu - OR Tambo International Airport oraz w Kapsztadzie – Cape Town International Airport. Przewoźnik jest „przyjazny”, wita swych pasażerów w ich językach ojczystych, zarówno na trasach międzynarodowych, jak i krajowych. Każdego miesiąca realizuje ok. 3500 lotów. Należy do sojuszu Star Alliance. W latach 90-tych przewoźnik zaprezentował nowe malowania samolotów, które są odzwierciedleniem kolorów flagi RPA. Maszyny mienią się czarnym, czerwonym, złotym, niebieskim i zielonym kolorem.
Przewoźnik powstał w 1934 roku. Początkowo nazywał się Union Airways, ale kiedy przejął je rząd RPA zmieniła się też nazwa na obowiązującą do dziś, czyli South African Airways. Pierwsze połączenia realizowane były między miastami RPA. Flota składała się z samolotów typu Junkers, które na pokładzie mieściły kilkunastu pasażerów. II wojna światowa podzieliła linie. Część przedsiębiorstwa z wszystkimi samolotami należała do Departamentu Obrony, a część do rządu. W maju 1940 roku zawieszono komercyjne połączenia, a przewoźnik wykorzystany został do celów militarnych. Cztery lata później wznowiono przewóz pasażerów. W 1945 roku linie wraz z ponad 40 innymi tworzyły IATA. W latach 50-tych i 60-tych South African Airways prężnie się rozwijały, nabywały nowe samoloty i uruchamiały kolejne trasy. W 1969 roku rozpoczęto realizację bezpośrednich połączeń do Ameryki Północnej oraz Południowej.
Pierwsze samoloty typu Boeing pojawiły się we flocie przewoźnika w latach 60-tych, a Airbus w latach 70-tych. Obecnie przewoźnik posiada ok. 60 samolotów, wśród których są następujące maszyny:
● Airbus A319-100
● Airbus A320-200
● Airbus A330-200
● Airbus A340-200
● Airbus A340-300
● Airbus A340-600
● Boeing 737-800
Linie South African Airways obsługują niemal 40 tras. Oferują połączenia do 20 afrykańskich krajów, 2 krajów azjatyckich, a także do Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Australii. Jeśli chodzi o Europę, to trzeba wymienić trzy lotniska, obsługiwane przez przewoźnika – Monachium, Frankfurt i Londyn.
W ubiegłym roku pojawiła się w sieci informacja, że linie South African Airways i firma Boeing zamierzają wykorzystać wysokoenergetyczny tytoń do produkcji biopaliwa lotniczego. Olej z ziaren tytoniu pozbawionego nikotyny, który nazywa się Solaris ma już niedługo zostać przetworzony na paliwo. Tytoniem tego rodzaju obsadzono 50 hektarów. South African Airways chce zostać najbardziej przyjazną dla środowiska linią. Ponadto dzięki wykorzystaniu tytoniu do produkcji biopaliwa w RPA może powstać wiele miejsc pracy. Zalet tego rozwiązania jest więcej, choćby to, że rozwiną się nowe technologie, będzie można liczyć na bezpieczeństwo energetyczne i liczne makroekonomiczne korzyści.
Masz pytania?
zadzwoń: