Kod IATA: VY / Kod ICAO: VLG
Nazwa linii lotniczych pochodzi od słowa „vuelo”, czyli „lecieć”. Główna siedziba Vueling znajduje się na barcelońskim lotnisku, a poza nią linie mają kilkanaście innych europejskich baz, m. in. w Alicante, Bilbao, Madrycie, Amsterdamie, Paryżu, czy Walencji. W sezonie przewoźnik korzysta też z bazy na Ibizie. W pierwszym roku działalności z usług linii skorzystało ponad 1,2 mln pasażerów, a obecnie liczba ta wzrosła do 10 mln. Vueling dysponuje trzema „Unikalnymi Cechami Oferty”, są to – telefoniczne centrum obsługi, bezpośrednia sprzedaż online oraz nowe samoloty, które są tak zaprojektowane, by oszczędzać paliwo. Na pokładzie samolotu podróżni mogą kupić posiłki i napoje. Przewoźnik oferuje program lojalnościowy – Punto Program. Kilka lat po uruchomieniu swej działalności Vueling znalazł się wśród najlepszych tanich linii w Europie. Zajął trzecie miejsce, tuż za Air Berlin oraz Easy Jet.
W 2002 roku Carlos Munoza i Lázaro Rosa postanowili stworzyć linie Vueling. Pierwszy lot odbył się dwa lata później na trasie Barcelona – Ibiza. Początkowo przewoźnik posiadał tylko dwa samoloty. W 2005 roku otworzył pierwszą bazę w porcie w Madrycie, a w 2007 roku pierwszą bazę znajdującą się poza Hiszpanią. Ten właśnie rok był niezwykle trudny dla Vueling. Udziałowiec spółki pozbył się ponad 20% akcji, tym samym postawił go w kiepskiej sytuacji finansowej. Dwóch dyrektorów podało się do dymisji. Jednak pojawił się ktoś, kto uratował całą sytuację. Osobą tą okazała się Barbara Cassani – była dyrektorka linii Go Fly, które pod koniec 2007 r weszły w skład Vueling. W połowie 2009 roku, po restrukturyzacji przewoźnik znów wykazywał rentowność. Mało tego, po pierwszym roku zmian linia obsługiwała już prawie 50 kierunków, a z jej usług skorzystało ok. 8 mln pasażerów. W 2013 roku przewoźnik udostępnił pierwsze poza hiszpańskie połączenie Florencja – Katania. Natomiast od sezonu letniego 2014 linie obsługują też warszawskie lotnisko.
Średni wiek maszyn przewoźnika wynosi 7 lat. Samoloty posiadają własne „imiona”. Pierwsze dwa to „Barceloning” oraz „Born to be vueling”, inne to m.in. „Vueldone”, czy „No Vueling no party”. Natomiast na część milionowego, dwumilionowego, pięciomilionowego i dziesięciomilionowego pasażera maszyny noszą ich imiona i nazwiska. Flota przewoźnika składa się z samolotów typu:
● Airbus A319 – z 144 miejscami na pokładzie
● Airbus A320 – z 180 miejscami na pokładzie
Przewoźnik obsługuje ponad 100 tras. Lata do miast w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie i na Wyspach Kanaryjskich. Europejskie kierunki to np.: Londyn, Praga, Wiedeń, Paryż, Bruksela, Rzym, Neapol, Mediolan, czy Lizbona, a afrykańskie destynacje to Casablanca i Marrakesz.
Przewoźnik doskonale wie, jak się wypromować i jakich sposobów użyć, aby jak najlepiej się zaprezentować. Jednym z nich była współpraca ze stacją MTV. W jej barwach przez pewien czas latały dwa samoloty. Vueling rozwija się dynamicznie, zwiększa zyski, stawia na nowe maszyny i zakłada nowe bazy. Ciekawostką jest fakt, że właściciele Vueling, korzystając ze swojego doświadczenia, założyli kolejną linię lotniczą Valotea. Jej celem jest utworzenie nowych, dogodnych połączeń pomiędzy średnimi i małymi europejskimi miastami, które są słabo skomunikowane.
Masz pytania?
zadzwoń: