Kod IATA: K2 / Kod ICAO: ELO
Eurolot poza lotami krajowymi i międzynarodowymi zapewnia także loty czarterowe i te na zlecenie innych przewoźników, min. LOTu. Główne porty lotnicze znajdują się w: Gdańsku, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Z oferty przewoźnika korzystają w dużej mierze korporacje międzynarodowe, przedsiębiorcy indywidualni, wytwórnie filmowe, muzyczne i kluby sportowe. Eurolot posiada trzy taryfy – ekonomiczną, Eurolot i Flex. Taryfa ekonomiczna przeznaczona jest dla pasażerów, którzy nie zamierzają zmieniać rezerwacji, jest to opcja najtańsza. W taryfie Eurolot można zmienić godzinę i datę lotu, ale trzeba to zrobić najpóźniej na 24 godziny przez lotem. Natomiast taryfa Flex daje możliwość zmiany nie tylko daty wylotu i przylotu, ale także imienia i nazwiska pasażera. W cenie biletu ujęto podręczny bagaż – do 6 kg, bagaż rejestrowany – do 20 kg oraz napoje i przekąskę. Poza tym przewoźnik posiada też dodatkowe pakiety dla biznesu. W 2013 roku z linii skorzystało 190 tys. pasażerów, ponadto niecały milion osób przewieziono na zlecenie LOTu. Natomiast w 2014 roku przewoźnik planuje obsłużyć pół miliona własnych klientów.
Linie Eurolot powstały w grudniu 1996 roku. Natomiast w 1997 roku rozpoczęły realizację regularnych rejsów i obsługę krajowych tras. Przez pierwsze lata działalności na flotę składały się maszyny typu ATR42 – 300 i ATR72 – 202. Pod koniec lat ‘90 przewoźnik stał się członkiem grupy linii lotniczych, które zrzeszone są w ramach Stowarzyszenia Europejskich Regionalnych Linii Lotniczych. Eurolot w 1999 roku zdobył nagrodę Kapituły i Zarządu Polskiego Klubu Biznesu za „Najlepszy Debiut w Biznesie 1998”. W 2012 roku Eurolot złożył zamówienie na nowe samoloty– Bombardier Q400, tym samym wymienił wysłużone już maszyny ATR na nowe.
Flota Eurolotu składa się z 11 samolotów Bombardier Q400 NextGen. Są to maszyny, które nazywa się najnowocześniejszymi turbośmigłowymi samolotami XXI wieku. Litera „Q” oznacza słowo „quiet”, czyli „cichy” i odnosi się do systemu tłumienia hałasu i drgań. Samoloty przewoźnika posiadają 78 komfortowych foteli, sporej wielkości schowki na podręczny bagaż i miłe dla oczu oświetlenie LED. Bombardiery cechuje wygodnie zaprojektowane wnętrze i nowoczesny styl. Zużywają one mniej paliwa, niż podobnej klasy odrzutowe samoloty. Co z kolei ma związek ze zmniejszoną emisją dwutlenku węgla, maszyna jest więc przyjazna dla naturalnego środowiska.
Samoloty Eurolotu kursują obecnie na 38 trasach. Można polecieć nimi do: Bydgoszczy, Gdańska, Krakowa, Lublina, Poznania, Rzeszowa, Warszawy, Wrocławia, Heringsdorfu, Amsterdamu, Berna, Dusseldorfu, Helsinek, Zurychu, Kiszyniowa, Mediolanu, Paryża – na lotnisko Charles de Gaulle i lotnisko Beauvais, Rzymu, Stuttgardu, Zagrzebia, Dubrownika, Splitu, Zadaru. Przewoźnik realizuje czarterowe przewozy dla zorganizowanych grup, które liczą do 78 pasażerów.
Eurolot przechodzi nieustające zmiany. Pojawiają się nowe taryfy, a ostatnio także oferta sprzedaży pokładowej. Na krajowych lotach podróżni będą mieli do wybory ciepłe i zimne napoje, kanapki, przekąski, czy napoje alkoholowe. Co więcej, ceny mają nie być wygórowane, a przewoźnik określa je jako „normalne ceny samolotowe”. Na rejsach poza Unię Europejską Eurolot zaproponuje sprzedaż DutyFree, będzie można kupić perfumy, kosmetyki, papierosy i alkohole. Za zakupy pasażerowie zapłacą kartą kredytową, polskimi złotymi, euro i amerykańskimi dolarami. Eurolot wspiera społeczne inicjatywy. Jest partnerem Fundacji Integracja i Polskiej Akcji Humanitarnej. Przewoźnik dokłada wszelkich starań, by pasażerowie na pokładzie samolotu czuli się komfortowo. Przykładem na to jest fakt, że podczas rejsów rozbrzmiewa utwór skomponowany przez studenta Akademii Muzycznej w Gdańsku, pt „Flight of dreams”. Muzyka ma wprowadzać podróżnych w doskonały nastrój i włączana będzie podczas wejścia na pokład oraz w czasie jego opuszczania. Ponadto Eurolot stał się dzięki temu firmą, która wspiera młode talenty. Przewoźnik podpisał też umowę o współpracy z LOTem. Jej zaletą jest umożliwienie pasażerom przelotu na „jednym bilecie”, co ma wpływ na wygodę i szybkość transferu osób, które przesiadają się na kolejne rejsy.
Masz pytania?
zadzwoń: