Kod IATA: AV / Kod ICAO: AVA
Głównym węzłem lotniczym linii Avianca jest El Dorado International Airport. Są to najstarsze, nadal funkcjonujące linie na Półkuli Zachodniej. Ich właścicielem jest German Efromovich. Linie wraz ze swoimi oddziałami dysponują najnowocześniejszymi samolotami na całym kontynencie i bardzo rozbudowaną siatką połączeń do miast w obu Amerykach. Przewoźnik oferuje swym pasażerom dwie klasy lotów, klasę ekonomiczną i klasę biznes. W klasie ekonomicznej do dyspozycji są ekrany z systemem rozrywkowym, porty USB wbudowane w fotele, dzięki którym można naładować mobilne urządzenia, gniazdka z napięciem sieciowym oraz słuchawki. Natomiast w klasie biznes podróżni mogą korzystać np. z indywidualnych systemów rozrywki, czy nowoczesnych słuchawek z funkcją redukcji hałasu.
Linie Avianca istnieją od 1919 roku. Początkowo nosiły nazwę SCADTA. W 2008 roku siatka linii została rozbudowana o kilka nowych tras międzynarodowych, m.in. na Dominikanę, uruchomiono też dodatkowe loty do Wenezueli, Walencji, Madrytu, Barcelony, czy Nowego Jorku. W 2009 roku zostały połączone z TACA, jednak przewoźnicy zachowali swą „tożsamość”. Od kwietnia 2010 roku linie przemianowano z Ocean Air na Avianca. Natomiast pod koniec 2010 roku wraz z TACA rozpoczęły kilkunastomiesięczny proces przystąpienia do sojuszu Star Alliance. W tym samym roku wprowadzono połączenia do Londynu. Linie rozpoczęły rozwój na rynku europejskim. W 2011 roku przewoźnik dysponował umowami codeshare z takimi liniami jak np. Air Canada, Iberia, Lufthansa, US Airways, czy United Airlines. W 2012 roku linie dołączyły do Star Alliance i posiadają umowy codeshare ze wszystkim liniami tego sojuszu.
Obecnie flota przewoźnika zbudowana jest z ok. 70 maszyn. Wśród nich są samoloty typu:
● Airbus A318-100
● Airbus A319-100
● Airbus A320-200
● Airbus A320neo
● Airbus A330-200
● Airbus A330-200F
● Airbus A350-900
● Boeing 787-859
● Boeing 767-200F
● Boeing 767-300F
Linie Avianca obsługują ok. 70 tras. Ich samoloty latają do różnych miast w kraju, a także do Europy i Ameryki Północnej.
W maju 2015 roku przewoźnik potwierdził, że zamierza kupić 100 samolotów typu Airbus A320neo. Wartość tych zakupów to ogromna kwota – ok. 7,5 mld dolarów. Celem linii jest modernizacja floty, obniżenie kosztów operacyjnych i zaoferowanie pasażerom komfortowych warunków podróży. W przyszłości, w latach 2020-2025 flotę przewoźnika zasilały będą kolejne nowoczesne maszyny. German Efromovich, prezes spółki obsługującej przewoźnika, posiada obywatelstwo Brazylii, Kolumbii i Polski. Jego majątek wycenia się na 3 mld 600 mln zł, dzięki czemu znalazł się w pierwszej dwudziestce najbogatszych Polaków w 2015 roku. Listę tą opublikował magazyn „Forbes”.
Masz pytania?
zadzwoń: