Kod IATA: EN / Kod ICAO: DLA
Głównym lotniskiem przewoźnika jest port w Weronie, a rezerwowym węzłem lotnisko w Monachium. Air Dolomiti zatrudniają ponad 500 pracowników. W przeciwieństwie do innych oddziałów Lufthansy linie posiadają własną nazwę oraz barwy. Należą do Star Alliance, a swym stałym klientom oferują program lojalnościowy Miles&More, w którym zbiera się mile. Pasażerowie klasy ekonomicznej mogą nabyć napoje oraz przekąski. Oferuje się im podczas lotu czasopisma i magazyny. Natomiast klasa biznes zapewnia priorytetową obsługę, specjalne posiłki i darmowe przekąski. W 2014 roku linie obsłużyły 1,6 mln pasażerów.
Linie Air Dolomiti powstały na początku 1989 roku. Ich założycielem była Grupa Leali Steel. W 1990 roku zaoferowały połączenia na trasie Triest – Genua, a dwa lata później rozpoczęły realizację międzynarodowych lotów z Werony do Monachium. W 1998 roku flotę zasiliły samoloty ATR, a w 2001 roku nastąpiła przebudowa floty. W 2003 roku linie stały się częścią Lufthansy Regional, która podjęła również współpracę z innymi, regionalnymi przewoźnikami w Europie.
Obecnie linie Air Dolomiti posiadają 16 samolotów. Wśród nich są takie maszyny jak:
● ATR 42
● ATR 72
● Embraer E-195 Maszyny przewoźnika nazwane są tytułami oper znanych, włoskich kompozytorów.
Przewoźnik oferuje loty na 14 krajowych trasach, m.in. do Triestu, Florencji, Turynu, Bolonii, Wenecji, czy Werony. Obsługuje także porty lotnicze w Monachium, Frankfurcie oraz Wiedniu. W sumie Air Dolomiti zapewnia połączenia do 25 miejsc.
Obecnie linie Air Dolomiti poszukują możliwości rozwoju. Chcą włączyć się do projektu Eurowings. Maszyny ATR, które są przez nie wykorzystywane uznawane są za lidera na rynku turbośmigłowych samolotów. Producent skupia się na ulepszaniu maszyn i nie planuje tworzenia nowych konstrukcji. Dzięki nowoczesnym technologiom samoloty ATR mogą stać się bardziej ekonomiczne i ciche, a specjaliści uważają, że to właśnie hałas wytwarzany przez turbośmigłowe samoloty był powodem, dla którego pasażerowie woleli z nich zrezygnować na rzecz odrzutowców. W nowej wersji samolotu – 600, podróżni mogą poczuć się zdecydowanie bardziej komfortowo. Maszyna ta może też śmiało konkurować z regionalnymi odrzutowcami.
Masz pytania?
zadzwoń: