Kod IATA: A3 / Kod ICAO: AEE
Siedzibą Aegean Airlines są Ateny. Linie od kilku lat należą do sojuszu Star Alliance. Jako pierwsze wprowadziły do swej oferty klasę biznes na krajowych trasach. Ich klienci mogą 24 godziny przed wylotem dokonać telefonicznej rezerwacji miejsca. W klasie biznes, na międzynarodowych trasach podróżni mają możliwość skosztowania koniaku lub szampana. Kuchnia serwuje też gorące posiłki. W klasie ekonomicznej przygotowano zimne i gorące napoje, a także kanapki i lekkie przekąski. Można poczytać firmowy magazyn, w którym zamieszczane są informacje na temat usług turystycznych. Samolot Airbus A320s wyposażony jest w system informujący o przebiegu trasy. Można na jego pokładzie zrobić zakupy w niewielkim sklepie z pamiątkami.
W 1987 roku założono linie Aegean Aviation, które były prekursorem obecnych – Aegean Airlines. Początkowo, dysponowały maszynami Learjet i oferowały przede wszystkim loty czarterowe dla VIP-ów i klientów, którzy podróżowali w celach biznesowych. W 1999 roku linie przybrały nazwę Aegean Airlines i znacznie rozszerzyły swoją działalność – dotarły do indywidualnych klientów. Linie zwiększały ilość obsługiwanych kierunków, wzbogaciły flotę o maszyny AVRO RJ i ATR. W 2001 roku połączyły się z Cronus Airlines. Wtedy też wprowadziły klasę biznes na trasach międzynarodowych, a w 2003 roku jako pierwsze greckie linie zaoferowały bilety elektroniczne. Przewoźnik nawiązał współpracę z innymi liniami europejskimi – w 2005 roku z niemiecką Lufthansą, w 2006 roku z TAP Portugal, a w 2009 roku z Brussels Airlines.
Średni wiek samolotów przewoźnika to niecałe 6 lat. Obecnie flotę buduje ok. 36 maszyn, takich jak:
● Airbus A319-100
● Airbus A320-232
● Airbus A321-232
Linie Aegean Airlines oferują loty na 70 trasach. Ich samoloty zabierają pasażerów m.in. do Barcelony, Amsterdamu, Brukseli, Londynu, Lizbony, Kairu, na Cypr, Rodos i Kretę. Przewoźnik obsługuje też lotnisko w Warszawie. Ciekawostki W 2013 roku pojawiła się informacja, że Komisja Europejska zezwoliła na połączenie Aegean Airlines i Olympic Air. Wcześniej Bruksela miała co do tego połączenia wątpliwości. Uważała, że mogłoby ono spowodować powstanie monopolu na rynku lotniczym w kraju. Jednak Komisja uznała w końcu, że jeśli inny przewoźnik nie kupi linii Olympic, to one i tak ogłoszą upadłość, ponieważ mają spore kłopoty finansowe. KE uznała, że upadek Olympic Air będzie ogromnym ciosem dla krajowych połączeń, szczególnie po tym, jak z rynku zniknęła linia Cyprus Airways. Fuzja Aegean Airlines i Olympic Air okazała się więc słusznym rozwiązaniem.
Masz pytania?
zadzwoń: